خاک پای وارثان عاشورا

فرهنگی . آموزشی

خاک پای وارثان عاشورا

فرهنگی . آموزشی

جدیدترین اخبار از فلسطین اشغالی

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲ ق.ظ

فلسطینیان در تدارک انتفاضه سوم

فلسطینیان در تدارک انتفاضه سوم

در بیست و هشتم سپتامبر سال 2000 انتفاضه الاقصی آغاز شد و فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه علیه دشمن صهیونیستی قیام کردند و این قیام به رویارویی مسلحانه انجامید. این انتفاضه پس از ورود آریل شارون نخست وزیر اسبق "اسرائیل" به مسجد مبارک الاقصی تحت حراست بیش از 3000 سرباز مسلح و هتک حرمت آن و تحریک احساسات مسلمانان به طور عام و فلسطینیان به طور خاص شکل گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شرایط کنونی فلسطین با شرایط دوران انتفاضه های اول و دوم چندان فرق نمی کند، فلسطینیان به خاطر ورود پیوسته صهیونیست ها به داخل مسجد الاقصی به خشم آمده اند، این ورود در سایه درخواست های سیاستمداران اسرائیلی از یهودیان تندرو مبنی بر ورود به مسجد الاقصی برای تقسیم آن صورت می گیرد. از طرفی دیگر شهرک نشینان صهیونیست همچنان به تجاوزات خود علیه فلسطینیان ادامه می دهند. این در حالی است که دولت عبری نیز به شهرک سازی در کرانه باختری و قدس شدت بخشیده است.

انتفاضه سوم

ائتلاف جوانان انتفاضه فلسطین از ملت فلسطین خواست تا امروز جمعه 2013/9/27 علیه اشغالگران صهیونیست دست به یک قیام گسترده بزنند.

این ائتلاف تاکید کرد:« طیف های وسیعی از توده های فلسطینی اعم از گروه ها و جریان ها و احزاب آمادگی خود را برای حضور گسترده در این تحرک به منظور محکوم کردن جنایات و تجاوزات اسرائیلی ها اعلام کرده اند.»

ائتلاف یاد شده از تمامی جوانان فلسطینی ساکن کرانه باختری و نوار غزه و قدس خواست تا امروز را روز بسیج عمومی و روز ملی حراست از فلسطین و مقدسات اعلام کنند.

بستر انتفاضه فراهم است

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و گردان های شهید عزالدین قسام شاخ شاخه نظامی آن ملت فلسطین را به قیام علیه اشغالگران صهیونیست جهت تقویت روحیه مقاومت مردمی فرا خواندند.

این جنبش تاکید کرد که مقاومت تنها راه پایان بخشیدن به جنایات دشمن صهیونیستی علیه فلسطینیان بی گناه است.

این جنبش یادآور شد: ناکامی تمامی توطئه های شوم برای سرکوب مقاومت در کرانه باختری به اثبات رسیده است؛ به ویژه پس از اجرای دو عملیات اخیر که به هلاکت دو نظامی صهیونیستی در کرانه باختری انجامید.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی